4 tips på att bli mer motiverad till att träna -

1. Ha snygga träningskläder - Jag blir alltid mer taggad när jag har snygga träningskläder. Det gör verkligen så man blir mer taggad jag lovar er! Det är verkligen värt att lägga lite pengar på träningskläder då jag t.ex använder mina träningskläder flera flera flera gånger i veckan! Jag älskar att gå t.ex runt i gymmet och känna mig "snygg" i mina träningskläder. Men självklart har jag fula träningskläder med, men jag mår mycket bättre när jag känner mig snygg i mina kläder som formar min kropp snyggt.
 
 
2. Träna med en kompis - Detta gör dom flesta mycket mer motiverade till att gymma/träna! Jag är både för och emot att t.ex gymma med kompis. Det roliga med kompis är att man kan prata och peppa varandra. Jag älskade att gymma med kompis i början men nu förtiden har jag mitt egna schema som jag tycker är skönt att göra i min egna takt. Men att gymma med en kompis är verkligen något jag rekommenderar, speciellt om man är ny på gymmet och inte är så motiverad. Man kan turas om med maskiner och springa/crosstraina/cykla i hop. Sedan att gå ut att springa tillsammans är också roligt! Jag och Isabella brukar ofta gå ut och springa tillsammans. Jätte trevligt verkligen! När jag springer med t.ex Isabella blir jag alltid mer peppad att springa längre, jag och Isabella har flera gånge sprungit mer än en mil.
 
 
3. Bli motiverad med musik/podcast - Jag klarar inte av att gymma utan musik oftast. Jag blir alltid jätte peppad av musik. Jag har gjort en lista för styrka och en för att springa. När jag springer brukar jag alltid lyssna på snabba låtar/glada låtar som får mig att vilja springa! Listan består 85% av barnsliga låtar och house/dubstep musik kan man väll säga. Sedan när jag gör styrka består mina låtar 85% av Eminem och Macklemore. Två fantastiska människor man blir taggad av. När jag cyklar eller crosstrainar så brukar jag lyssna på en podcast! Det rekommenderar jag verkligen! Tiden flyger förbi när man lyssnar på en podcast. Eftersom jag nästan alltid cyklar i en halvtimma så är en podcast perfekt. Ladda ner appen podcaster och lyssna på vad du är intresserad av! Finns allt att lyssna på t.ex om sport, sex, kärlek, humor osv. Jag är då ett stort fan av Michaela och Dashas podcast om kärlek och Isabel och Rebeccas podcast som handlar om lite allt möjligt, RIKTIGT peppande pod.
 
 
4. Tänka på resultatet - Eftersom jag redan är riktigt motiverad av träningen och tycker det är så himla roligt att träna har jag inte svårt för mig att åka iväg till gymmet eller att gå ut och springa. Men självklart kan vissa dagar på gymmet vara tråkigare än andra. Då försöker jag tänka på hur mitt resultat kommer bli, jag satsar väldigt mycket på att bygga muskler. Jag är redan nöjd med min kropp men som sagt kan den alltid bli snyggare. Jag satsar på att min kropp ska bli så snygg som möjligt sommaren 2014! Så när jag drar mig till gymmet tänker jag alltid på hur glad jag kommer vara sommaren 2014. Så att tänka på hur sitt resultat är en av dom bästa motivationerna att träna enligt mig faktiskt!  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0