SKRÄCKFILMS ÄLSKLINGAR -

Jag har sett alla möjliga skräckfilmer, jag är en riktigt skräckfilms älskare, men här är mina TOPP FIVE -
- Det var jätte svårt att välja mellan plats ett och två, men ja Saw filmerna vann ! Dom har 6 helt otroliga filmer och 1 mycket dålig ! ( se inte den sista Saw jag ber er... ) Jag verkligen ÄLSKAR hur man måste tänka själv och fundera så mycket, jag önskade dom kunde göra hur många Saw filmer som helst, jag tröttnar aldrig ! Jag kan inte förklara min kärlek till Saw - filmerna ! Men Saw filmerna är det verkligen inte alla som gillar, absolut inte. Många tycker det är för mycket blod och för många som dör hela tiden, ja det är äckligt mycket blod men åh jag älskar dom ändå. Jag klarar av blodet men jag kan inte förklara hur kluriga alla filmer är. Någon gång ska jag hitta en Saw älskare som mig själv och ha maraton med hen ! Jag har sett alla sju filmer MEN jag har säkert missat så mycket då filmerna är så jäkla svåra att förstå, helt otroliga.. FAST jag HATAR Saw dockan, min värsta mardröm, ush ush ush..... 
- Jag såg denna skräckfilm på bio i Madrid innan den fanns i Sverige och jag kan bara säga en sak, detta är den första skräckfilmen som fick mig att inte kunna sova på flera nätter, det är först nu jag kan sova i lugn och ro ( och jag såg filmen för över en månad sedan.. ). Denna filmen är baserad på en sann historia som gjorde den så otroligt läskig. Den är obeskrivligt bra måste jag säga, verkligen OBESKRIVLIGT bra för vara en skräckfilm. Dock så otäck så jag får rysningar i hela kroppen över hur rädd jag var natten efter jag såg den. Jag hatar verkligen att allt i filmen har hänt på riktigt. Det handlar iaf om övernaturliga saker, spöken/demoner osv. Det roliga är att jag inte alls gillar filmer som paranormal activity och  the haunting in connecticut, båda suger och handlar om spöken/demoner. Men denna filmen är helt otrolig. Verkligen se värd, MEN om ni är lättskrämda, håll er borta, LITA PÅ MIG.
- Var ett tag sedan jag såg denna film, men den är riktigt bra. Den är rätt läskig men som tur är inte baserad på en sann historia ( så jag kan sova om nätterna ). Den har en väldigt intressant historia och man vill få reda på mer saker hela tiden, verkligen hur bra som helst ! Allting är jätte spännande, läskigt och dockorna gör filmen bara ännu läbbigare. Filmen handlar iaf om Jamie och Lisa som får en mystisk buktalare docka med posten,  Lisa minns då en dikt hon visste när hon var yngre, om en kvinna vid namn Mary Shaw. Jamie bortser detta och lämnar för att få middag, han återvänder för att upptäcka Lisa är död med tungan slets ut, och Billy liggande på golvet nära hennes kropp. Jamie upptäcker att Billy tillhörde Mary Shaw, en buktalare från hans hemstad Ravens Fair. Jamie åker till staden och där händer det massor med saker och han ska försöka få reda på mer om Mary Shaw. Du måste verkligen se den om du gillar skräckfilmer !!!
 - Jag kommer i håg när jag var ungefär 12 år och såg denna filmen för första gången på en trailer. Jag var iaf tvungen att kolla att min dörr var låst hela tiden för att vara säker. Självklart är denna filmen baserad på en sann historia som gjorde att jag var jätte rädd när jag bara var 12 år. Jag verkligen älskar denna filmen, men tyvärr är den riktigt hemsk och jag har läst om den efteråt och allt som har händer i filmen är SANT. Filmen är mycket hemskt då det har hänt på riktigt och det är en av mina värsta mardrömmar att främlingar följer efter mig och håller kvar mig i mitt hus och försöker mörda mig, ush. Jag kan inte förklara hur mycket jag ryser av tanken. Se filmen !
 - Det jag gillar mest med denna filmen är att den inte är en typisk skräckfilm som handlar om mördare eller spöken ( fast det också kan vara intressant ). Dock om ni ser denna kommer nog inte dom flesta våga gå in i en grotta igen haha ! Nä men denna filmen är faktiskt jätte bra ! Det handlar om äventyraren Sarah som misste sin man och dotter i en hemsk bilolycka och ett år senare tar hennes kompisar med henne på ett nytt äventyr i en grotta för att få henne att tänka på annat ! Inne i grottan så fastnar allihopa och dom inser snart att dom inte är helt ensamma där nere. Väldigt spännande film och ju mer dom är inne i grottan får man reda på massor med saker om dessa tjejer. Tyvärr är denna film väldigt hemsk, men vilken skräckfilm är inte det haha ? Verkligen ett stort tips och denna skräckfilmen var en av dom första jag såg faktiskt, men har sett den flera gånger om efteråt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0