Döma folk, skitsnack, rykten och killkompisar -

- Ja döma folk, jag verkligen tycker det är så dumt att göra. Jag verkligen hatar folk som dömmer människor dom inte ens har träffat. Skitsnack och att döma folk, snälla. Jag har självklart också dömt och sagt skit om folk jag inte känner, dock kanske jag var 13 år då och var lite omogen men knappast nu. Jag tycker det är sjukt hemskt och dåligt. Om man ska gå mer in på rykten. Rykten skapas ofta av att dömma folk och skitsnack bakom ryggar. Om sanningen ska fram är jag en tjej som inte kysser och håller på med vilken kille som helst, absolut inte. Jag har knappt varit "på g" med någon, jag har t.ex bara varit tsm med en kille. Men ja helt plötsligt får jag höra att jag har kysst och "hållit på" med en kille som jag aldrig träffat? Eller när man börjar höra viskningar att man är på g med sin killkompis eller haft sex med honom. Ja, jag har inget att säga om det, så dumt. Mina killkompisar, ÄR mina kompisar och ingeting annat. Dock har folk lite svårt att se att tjejer och killar är kompisar tyvärr. Dock vet alla mina killkompisar att om vi är vänner så kommer vi vara VÄNNER, och om dom inte gillar det får man väll ta bort kontakten. Att små skvaller om att jag ska hålla på med någon av dom är så patetiskt. Jag förstår inte. Flera personer har sagt saker som - "Åh hon är en bitch, han är bara ute efter sex, hon ljuger så mycket, han är ju så jobbigs osv osv osv" som jag är jätte bra vän med nu idag ! Jag brukar alltid strunta i skvaller för jag vill ha min egna syn på en människa. Jag tycker skitsnack är något att kasta iväg. Om någon frågar mig - vad tycker du om **** osv osv , (och vi säger att jag inte gillar hen) så svarar jag alltid - Jag har inget att säga om den personen ! Och går vidare till något annat samtalsämne. Men visst säger jag vad jag tycker och tänker om en person, men bara till mina rikitga kompisar. Jag känner en tjej som jag kanske har träffat några få få få gånger med gemensamma vänner, och jag har aldrig hört någon person snacka så mycket skit på så liten tid. Galet! Ja, jag tycker det är så fel. Självklart var hon snäll mot mig i början och sedan får jag höra att hon snackar skit om sin egna bästavän, om mig osv osv. Ja vissa människor. Jag tycker faktiskt alla borde ta sitt egna ansvar och inte snacka så mycket om allt och alla. Till sina kompisar och nära, självklart snacka vad du tycker om andra osv, men att säga massor med strunt prat för att ha något att prata om är så patetiskt. Men det viktigaste med allt detta jag har skrivit är att jag vill att ni ska tänka er för innan ni säger något till någon. Saker kan sluta riktigt dåligt för både dig och andra när man pratar lite för mycket.
 

Kommentarer
Postat av: Michaela

Bry dig inte, du är bäst <3

2013-09-20 @ 15:12:42
Postat av: angelica

SÅ bra skrivet!

2013-09-21 @ 20:27:11
URL: http://angelicabengtsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0