Q/A - Frågor om mitt gymnasium

Q - Är hermods en chillskola eller pluggskola? :) Tycker du att undervisningarna och det verkar bra, eller tycker du att du inte lär dig så mycket på dem? Är du inte rädd att din skola ska stängas för att det är en friskola? :s 
Säg tre bra saker och tre dåliga saker med Hermods!
 
A - Hermods är inte en pluggskola och ingen chillskola kan man väll säga haha! Dom som går i natur i våran skola har jag hört haft rätt mycket plugg, men vilken natur klass har inte det haha? Men min klass tycker jag har precis lagom plugg!!! Inte för mycket och inte för lite helt enkelt! Vissa veckor är jobbigare än andra, men jag hinner helt klart med läxor/plugg utan att stressa! Undervisningarna kan helt enkelt inte bli bättre om jag ska vara ärlig, jag lär mig jätte bra och dom flesta lärarna lär ut på ett roligt sätt som man kommer i håg allting extra bra! Dom få lärarna som inte är lika roliga är istället jätte smarta och man blir intresserad istället! Alla lärare är framåt och jag kan bara säga att jag inte kunde bli nöjdare! Jag är absolut inte rädd att min skola ska stängas då den har blivit så populär och hallå, liksom skolan ägs av Ikea haha! Men ja det är en friskola.
 
Tre bra saker - 
Korta dagar/Bra schema
Världens bästa lärare
Att vi jobbar med Macbooks
 
Tre dåliga saker - 
Inga studiedagar
Att det inte finns några treor och tvåor ( ÄN )
Att det finns så mycket god mat att välja mellan på matkortet så man får panik (HAHA skämta)
 
Q - Hur är lärarna på din skola? Är dom bra, och är dom gamla eller unga? :)
 
A - Jag har skrivit rätt så mycket om lärarna här ovanför men jag kan bara säga att jag älskar mina lärare! Har inte haft en ända dålig lärare än och vissa av dom har blivit mer som kompisar till mig haha! 90% av lärarna är rätt unga, men det gillar jag. Dom har ett bra sätt att lära ut tycker jag! Men dom få som är lite äldre är jätte söta och dom tycker jag med om! På min förra skola var det jätte många DÅLIGA lärare, jag verkligen .. förlåt.. jag hatade vissa. Det är så stor skillnad att komma till Hermods! På Hermods hjälper dom till och bryr sig verkligen!
 
Q - Är det nollning på din skola? Eller har ni några fester där, alltså när man böjar? Så som ex polhem och rudebeck har?
 
A - Nej vi hade inte nollning pga att det inte finns några tvåor och treor på våran skola. Jag har för mig att det blir nollning nästa år då 98:orna kommer! Ja vi har fester och våran insparknings fest är faktiskt nästa vecka! Ska bli super super roligt, tagga tagga ! !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0