Personligt inlägg -

Answer - Detta var en riktigt bra kommentar/fråga eftersom detta ämne kom aldrig upp i mitt inlägg om avundsjuka. Vi kan ta ett exempel med mitt ex. Nu ska jag inte säga för mycket eller några namn. Men iaf hade han en "bästa vän" som var en tjej. Hon var verkligen snygg men jag litade på att dom två aldrig skulle göra något. Eftersom jag inte gör något med mina killkompisar ska jag kunna lita på att min pojkvän inte gör något med hans tjejkompisar. Men hon var rätt "på" honom och självklart blev jag svartsjuk/avundsjuk, dock var jag aldrig arg eller elak. Fast jag tror faktiskt innerst inne att jag aldrig blev avundsjuk utan istället väldigt ledsen/besviken. Sedan gjorde mitt ex slut med mig och jag fick reda på lite saker om han och hans "bästa vän". Jag började jämföra mig något ENORMT med henne. Jag tyckte jag var jätte ful osv. Det var också pga att jag mådde dåligt den tiden. Men jag var aldrig avundsjuk tror jag, det handlade mer om mitt självförtroende. Jag jämförde mig istället för vara avundsjuk. Dock efter några månader när jag började må bättre allmänt så försökte jag tänka på det jag har och vad jag borde vara nöjd med. Men nu idag när jag inte mår dåligt på samma sätt så är det lättare för mig att inte jämföra mig lika mycket som jag gjorde förr. Men självklart när jag ser den killen jag tycker om ge uppmärksamhet till någon annan tjej blir jag inte speciellt positiv och glad åt det. Jag blir aldrig avundsjuk och arg, jag blir ledsen och ser ner på mig själv istället. Ett tips när jag blir ledsen och nere pga t.ex att min kärlek flörtar med någon annan är att istället peppa mig själv och kanske äta något gott haha! Ibland kan man också ta ut sin ilska/sorg osv på sina närmaste vänner, det kan faktiskt hjälpa att klaga lite till dom. När jag bara mår nere ibland(åt vad som helst) brukar jag läsa massor med gamla sms jag har sparat, alltså fina sms från nära och kära. Jag mår alltid bättre då och inser kanske att jag inte är så dum som jag tror att jag är. Det kan verkligen göra ont att se sin kärlek ge uppmärksamhet till någon annan, men man får bara bita i hop läpparna och tänka - "Om jag och den killen är menade för varandra kommer vi bli tillsammans någon gång, men om han nu skulle vilja ha någon annan, då är han inte värd mig."
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur ofta kollar du din egottilia@gmail mail? :)

2013-10-17 @ 17:37:11
Postat av: Anonym

Tack för att du svarade! Följdfråga då (och konstateranden), för jag håller med dig, och jag är aldrig någonsin elak mot någon jag är svartsjuk/avundsjuk på. Däremot börjar jag, precis som du, jämföra mig med andra, och jag har själv väldigt svårt att se det positiva, utan gräver istället ner mig i mina brister och hänger upp mig på alla de saker hon har som jag saknar.
Du trodde det hade och göra mer självförtroende bland annat? Ja, det kan jag hålla med om, för självförtroendet är en grej jag verkligen måste jobba på, men jag vet inte hur, och jag är inte den som vill säga vem jag tycker han bör umgås med eller inte. Har du något annat tips än att kolla sms från vänner? Får nämligen inte sms från dom alls nästan som synd är...

2013-10-17 @ 21:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0