Hur mitt nästa år ska bli -

Mitt år 2014 ska bli glatt, det är det ända jag vet.
Ja då är 2013 snart över, om jag ska förklara 2013 med ett ord är det tyvärr drama. Självklart har det varit väldigt många bra saker som har hänt under 2013 men iaf, jag tänker nu tänker jag inte ta upp några speciella saker men det har hänt lite för mycket dåliga saker detta året utan att jag egentligen har gjort något. T.ex att killar som håller på med mig och en annan samtidigt, att jag accepterat att folk är elaka mot mig och tjejer som överdriver saker. Jag har tröttnat på det och tänker gå videre år 2014, eller rättare sagt nu. Jag har inga nyårslöften detta året, förra året hade jag kanske 10 löften men inte detta året. Jag tränar redan jätte bra, jag äter nyttigt osv. Det ända "löfte" jag har är att jag ska fortsätta med att träna som jag gör nu och träna MINST 3 gånger varje vecka till sommaren. Det ända jag ska göra annorlunda 2014 är att jag ska ta bort negativa människor i mitt liv. Men självklart kan människor få en andra chans. Jag måste iaf inse vad som är bäst för mig men också ska jag tänka på mina fina vänner och andras lycka. Jag ska sluta bry mig om vad andra tycker om mig. Jag ska bli mer mogen och inte göra allting till en stor sak. Självklart kommer jag vara mitt barnsliga Ottilia med mina kompisar och studsa runt som en studsboll när jag är som lyckligast. Men jag är inte komplicerad och kommer inte bli det heller. Under hela 2013 har ingen kompis kommit fram till mig och sagt - Ottilia du har pratat skit om mig osv. Det kommer inte hända heller 2014 eftersom jag inte är en människa som pratar skit om mina fina vänner. En av dom viktigaste sakerna jag måste lära mig 2014 är att leva i nuet. Inte bry mig om det som har hänt och inte oroa mig över det som kommer. 2014 ska bli en glatt år, självklart kommer jag va ledsen flera gånger under nästa år, det är alla, men jag ska försöka att se det positiva i allt jag gör som jag försökt den senaste veckan. Livet är för kort för att vara nere för länge.
Om ett år ska jag förklara året 2014 med ordet glatt.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0