Personligt inlägg - Respekt för andra människor

Jag har respekt för människor, och det tycker jag alla borde ha. Tyvärr har jag förlorat respekten för många detta året, väldigt många. Jag har respekt för människor som behandlar andra bra. Jag förstår inte varför man ska använda fula ord mot varandra och behandla andra som skit. T.ex igår när jag väntade på min spårvagn så sprang det fem tjejer mot en spårvagn. Spårvagnen åkte precis när de kom. De blev så arga så att de började sparka på spårvagnen när den åkte. De skrek massor med saker som "jävla fitta" "Han är säkert rasist jävla kuksugare" "jag hoppas han dör imorgon" "jävla horunge, död åt han och hans familj" osv osv. Jag tittade lite förvånande på tjejerna som var i min ålder eftersom det lät så patetiskt att dom skriker att någon ska dö när de bara missade en spårvagn. Dom märkte att jag reagerade åt dem och skrek "vad fan kollar du på?!". Jag svarade lugnt "jag skulle aldrig kunna säga så åt en människa". De blev direkt jätte arga men som tur var kom deras spårvagn precis efter och de skriker "jävla blondin fitta" osv. Jag förstår verkligen inte hur man kan göra så som dem gjorde. Jag visste inte om jag skulle skratta eller bli ledsen. Jag är kanske lite överdriven men jag har aldrig sagt hora, fitta eller kuksugare till någon. Inte ens på skämt. Jag tycker bara att dom orden är så fula att säga haha! Som jag berättade för längesedan när en killkompis skrev massor med hat sms utan anledning till mig i sommras, där förlorade jag mycket respekt. Han skrev väldigt elaka saker som jag inte ens tänker ta upp här mot mig och det ända jag skrev tillbaka var att jag blev ledsen. Han lyssnade inte och fortsatte. Jag hade aldrig gjort honom någonting och någon månad innan hade han sagt jätte fina saker om mig. Jag förlorade ALL min respekt för honom. Samma med elaka kommentarer på bloggen. Jag förstår inte hur man kan lägga energi på att skriva saker OM ANDRA MÄNNISKOR. Låt andra männiksor göra vad dom vill så länge det inte är mot dig. Eller som jag har råkat ut för att människor låtsas vara mina killkompisar och kommenterar massor med dumma saker på min blogg. Respekten tappas lätt. Det jag vill berätta med detta inlägget är inte att man ska sluta säga fitta eller hora, utan att man ska respektera andra och behandla andra som du själv vill bli behandlad, så tänker jag. Jag vill inte ha elaka kommentarer på min blogg, därför kommenterar jag aldrig negativt på andras. Jag vill inte kalla andra elaka saker och starta bråk, därför ger jag helst bara komplimnager och är trevlig. Sist med inte minst, jag skulle aldrig kunna vara riktigt riktigt elak mot en människa, speciellt inte en som var min vän. 

Kommentarer
Postat av: sofia persson

Bra gjort Ottilia! Du är en sån glädjespridande person och du är så härlig. Du verkar så snäll & äkta!
Du förtjänar all respekt i världen <3

2013-10-09 @ 20:56:49
Postat av: Hemlig

Grymt inlägg! Du har så rätt! Och sjuukt vacker bild:)

2013-10-10 @ 08:55:12
Postat av: Anonym

Omg vad söt du är!! Jag förstår inte heller det, varför folk väljer att vara elaka mot någon som inte ens gjort något... det är ju bara konstigt! Samma sak med att inte ge alla en riktig chans! Ibland ser man att tjejer himlar med ögonen när någon i klassen pratar, bara för att den personen inte är som dem, lite dagis på det?

2013-10-12 @ 11:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0