Jennifer och Ottilias topp 5 -

 
 
JENNIFERS TOPP 5 - 
 
Friends with Benefits - Filmen är från 2011 med Mila Kunis och Justin Timberlake i huvudrollerna. Den utspelar sig i New York vilket kanske är en utav anledningarna till att jag älskar den så mycket. New York är min drömstad. Det är en romantisk komedi och handlar främst om, som man hör på namnet, huvudrollerna som ska testa att vara vänner med förmåner men som såsmåning om inser att de är hopplöst förälskade i varandra. Klyschigt, jag vet. 
 
 
 
Orphan - Ottilia med sin skräckfilmsfetisch tvingade mig att välja en inom den här genern med. Och då har jag valt en skräckfilm från 2009, som utgår från att en familj efter att ha mist sitt tredje barn adopterar en nioårig flicka som med tiden visar sig vara väldigt speciell. Kan inte riktigt säga så mycket mer än så utan att avslöja hela historian. Så ni får se för er själva helt enkelt. Den är grym! 
 
 
She's the Man - Måste såklart ha med en typisk tjejfilm och min favorit är She's the Man med Amanda Bynes i huvudrollen. Ni som inte vet vad den här handlar om får bara gå och ladda ner, hyra eller köpa den på en gång. Ni har missat något.
 
 
Lejonkungen - Min absoluta favorit barnfilm är Lejonkungen. Den är bara så mysig och härlig att jag inte kan låta bli att må bra av att kolla på den. Man har sett och avgudat den sedan barnsben och det är nog det som bidrar till den härliga stämningen när man ser på den. 
 
 
OTTILIAS TOP FIVE -  
 
The Notebook - The Notebook är en amerikansk romantisk drama film regisserad av Nick Cassavetes och baserad på romanen med samma namn av Nicholas Sparks. Det är helt enkelt världens finaste kärleks film! Filmen handlar om ett ungt par som blir förälskade under det tidiga 1940-talet. Det händer massor med upp och ner gångar och jag storlipar alltid i slutet. Jag såg den senast för någon vecka sedan och det slutade med att jag knappt kunde andas för jag grät så mycket, haha! Dock är jag en känslig person. Ni romantiker där ute som inte har sett den, MÅSTE se den.
 
 
Saw - Ni som har läst mina tidigare inlägg vet hur mycket jag älskar skräckfilmer! Jag har nog sett alla möjliga skräckfilmer men faktiskt kommer Saw i toppen! Jag älskar hur man måste tänka i filmerna och hur spännande dom är! Det bästa är ju att det finns sju olika filmer då jag aldrig får nog av dom, dock ska ni inte se den sista för den är riktigt riktigt dålig. Tyvärr är det rätt mycket blod i filmerna och filmen rekommenderas inte för känsliga tittare, men ja, jag verkligen älskar filmerna!
 
 
Mean Girls - Ja, jag har inget annat att säga än att detta är världens bästa tjejfilm! Jag har sett den hundra gånger om och minst sju gånger under en natt. Jag kan alla repliker och meningar i filmen och min sms signal är ett citat från filmen. Den är en typiskt highschool film helt enkelt, egentligen inte så speciell men ändå helt fantastisk!
 
 
Dumma mig - Eftersom Jennifer tog den typical bästa barnfilmen så måste jag välja en annan. Då tänkte jag ta en lite nyare, alltså dumma mig! Jag vet inte hur många gånger jag har skrattat så jag gråter till denna film, både ettan och tvåan är fantastiska! Jag verkligen älskar filmen från djupet av mitt hjärta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0