Q/A - Om man inte trivs på sitt Gymnasium

 Q - Har du några tips om man inte trivs på sitt gymnasie? Du är jättesööööt!!
 
A - Hej hej! Självklart kan jag ge några tips! Detta med att trivas på sitt gymnasie är svårt, eller egentligen lätt. Dock är det mycket man ska trivas med! Man ska trivas med lärarna, eleverna och skolan i allmänhet. Nu vet jag inte vad du inte trivs med men jag kan väll försöka hjälpa ändå!
 
Jag trivs oftast jätte jätte bra i min skola! Jag älskar skolan i helhet och vart den ligger, jag älskar mitt schema, matkort osv osv, dock har jag känt att jag inte trivdes med eleverna ett tag. Dock har det ändrats nu!  
 
Men jag var rätt så "hatad" av mina förra lärare i min förra skola. Flera av dom var väldigt taskiga mot mig så en av dom viktigaste sakerna för mig i gymnasiet var att få en bra start med lärarna. Jag försöker fokusera mycket på lektionerna och jag försöker tänka mig att allting är intressant. Jag frågar gärna mycket och jag pratar gärna med lärarna. Mina lärare är jätte bra och jag trivs jätte mycket med dom nu när jag har fått en väldigt bra relation med dom.
 
Dock är ofta att man inte trivs i sitt gymnasium pga eleverna tyvärr. Det var ett tag några elever var väldigt taskiga mot mig i början av terminen. Jag fick helt enkelt bara bita i hop och vara med dom jag gillar (men om eleverna verkligen är dumma får man säga till lärare/rektorn tycker jag). Jag älskar också och få nya vänner och jag älskar att prata. Om jag kanske kommer lite tidigare till skolan och en jag inte känner sitter själv kan jag ibland sätta mig bredvid och börja prata med hen. Jag älskar verkligen att prata och lära känna nya människor. Det hjälper jätte mycket att man trivs mer i sitt gymnasium när man har flera på skolan man känner.
 
Det är jobbigt att inte trivas i sin klass också. Jag tycker om min klass men dock trivs jag mycket mer i t.ex en av ekonomi klasserna i min skola. Jag känner att jag har fått bättre vänner där (dock har jag några jätte nära vänner i min klass också.) Men då försöker jag tänka att jag istället har fått flera vänner och att jag kan träffa dom andra under rasterna istället/efter skolan och på lektionerna får jag helt enkelt fokusera på det jag ska jobba med. Skolan är ju faktiskt till för att lära sig.
 
Nu vet jag inte om detta hjälpte dig så mycket, men om du verkligen inte trivs på ditt gymnasium så får du kanske fundera på att byta. Men om du trivs med lärarna, utbildningen och skolan men inte klassen tror jag man får göra det bästa av sitvationen. En av mina vänner har det så. Men hon försöker ändå lära känna några i klassen och fokuserar mer på utbildningen. Om det är tvärtom att du inte gillar några av lärarna men älskar klassen så får du kanske gå till rektorn och förklara varför du inte trivs med lärarna osv, så kanske hen kan hjälpa dig. Hoppas detta hjälpte dig lite iaf! Massor med kramar och om det är någon mer fråga så fråga bara på! Eller om jag har svarat på fel saker hehe! 
 
- Jag och tre andra fina tjejer i min klass -

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är mest klassen, vill inte stå där på studenten helt själv liksom, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra :/

2013-11-10 @ 15:20:12
Postat av: Clara

Oj du ser väldigt röd ut? Inget illa alls du är super söt men bara lade märke till det ^^

2013-11-11 @ 20:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0