Skitsnack, negativa människor och elaka kommentarer

Jag är så extremt trött på skitsnack och negativa människor.
Jag förstår fortfarande inte varför man ska vara negativ här i världen. Varför ska man skriva negativa kommentarer eller försöka skapa drama här i världen. Ja jag är bara 16 år och ja jag har mens, jag överdriver, jag krånglar till det men jag behöver faktiskt inte göra det större än vad det redan är? T.ex när jag mådde dåligt igår fick jag flera frågor om hur jag mådde osv, jag sa enkelt och snabbt att jag inte ville prata om det. Då ska flera av mina vänner göra det större och bara "varför berättar du inget för mig", "känns som du fryser ut mig" osv osv. Nej jag gör inte det. Jag hade bara inte lust att snacka om mina känslor just då. Eller ett annat exempel är att jag umgås med väldigt många "olika" personer. Olika "kretsar" eller vad man säger. Vissa av mina vänner vill inte att jag ska vara vänner med andra osv. Varför kan inte jag få välja vilka mina vänner är? Varför ska man börja tjafsa om något så onödigt som vilka jag är vänner med, vilka jag är nära med eller vilka jag väljer att prata med. Jag blir så otroligt trött på små tjafs.
 
Om världen hade tre grund regler här i världen -
1. Prata inte skit bakom ryggen på din kompis
2. Säg vad du tycker och tänker om andra människor, endast om du kan stå för det
3. Var positiv och tryck inte ner andra
 
Om man lydde dessa tre regler hade väll egentligen allting varit mycket bättre här i världen? Eller? 
Jag får negativa kommentarer, t.ex att jag är en falsk människa som hugger andra i ryggen. Jag bryr mig helt enkelt inte ett skit. Det skulle jag gjort för ett år sedan, jag tog åt mig jättelätt då, men inte längre! Det viktigaste är väll att jag vet vad jag gör och vem jag är? Jag vet att jag inte är falsk och jag vet att jag inte pratar skit om mina vänner. Sedan just det ja, jag svarade på en fråga för ett tag sedan, om jag var tvungen att välja sex utan kärlek eller kärlek utan sex så tog jag kärlek utan sex. Men ja då blev jag dömd som "du är verkligen helt blond herregud" bara för att enligt läsaren måste man ha sex annars är man "dum i huvudet". Ja, sex är något som oftast är väldigt väldigt viktigt i ett förhållande, men jag har inte haft sex, så det är lite svårt för mig att svara sex utan kärlek? Jag blir så besviken på folk där ute ska skriva "jävla blondin" osv osv för jag svarade vad JAG tyckte. Helt sjukt. Varför ska det komma så mycket negativt ut ur folks munnar?! Eller rättare sagt datorer/mobiler. Jag tycker vi borde få bort denna negativitet från folk, jag mår bara deppigare av den. Skitsnack med. Kan man inte bara helt enkelt säga oftare, "vad vacker den tjejen är", "vad snygg tröja han hade på sig" osv. KAN MAN INTE VARA GLAD FÖR ANDRAS SKULL? En kompis till mig blev negativ/elak mot mig för jag hade fått en ny vän, ska det vara så? Ska man inte vara glad för min skull då att jag har fått en ny vän? Det är ju inte så att jag lämnar någon för att jag får nya vänner. Jag tycker det är sjukt hur vi människor beter oss mot andra ibland. Så till alla där ute. Ta aldrig in skitsnack, det viktigaste är vad du vet om dig själv, fred ♥
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ajji

du är bäst älsk

2013-12-18 @ 18:36:31
Postat av: Mathilda

Håller helt med dig, jättebra skrivet! Struna i allt skitsnack, du verkar vara världens undrebaraste tjej och det har jag märkt genom att bara läsa din blogg. Fortsätt bara vara du. Kram!

2013-12-18 @ 18:37:56
Postat av: emma

du är så bra otti, håller med dig xoxoxo

2013-12-18 @ 20:02:29
URL: http://annyolivia.blogg.se
Postat av: Moster

Underbart skrivet, du är inte bara snygg utan en mycket klok tjej också. Saknar Dig massor, miljoner kramar till Dig.

2013-12-19 @ 10:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0