hur långt kan det gå för bloggläsare att "stalka" en?

Jag har en bloggläsare som aldrig ger sig, aldrig.
Jag tänker inte skriva något namn, absolut inte, men jag tycker detta är nästan läskigt, och så patetiskt. Jag har haft en bloggläsare i ungefär två år som aldrig får nog med att trycka ner mig. Det började med att hon addade mig på Bilddagboken tror jag(Hahaha detta var två/tre år sedan som sagt) och där hittade hon min blogg. Hon fick tyvärr tag i mitt nummer och efter det har det inte tagit slut. Det började med att hon skickade fina sms till mig att jag är en bra bloggare osv och vi började snacka som faktiskt kompisar, men senare började hon ta MINA bilder och skriva att det var hennes kläder, hennes naturbilder osv osv. Hon tog MINA inlägg och la ut på sin egna blogg. Jag sa till henne snällt att inte göra så och sedan dess har hennes humör vänt upp och ner. Vissa dagar var det "vilken fin människa du är, vill vara som dig" och andra dagar var det "du är värd att dö Ottilia, du är så jävla ful". För övrigt följer hon mina spotify listor, hon följer mig på instagram, hon har smsat/kikat mig hundra gånger och som sagt följer hon min blogg också OCH just det, hon har också hackat på mig genom Facebook, på något konstigt sätt hittat mig där och skrivit till mig iaf. Hon har också försökt adda flera av mina närmaste vänner och försökt prata med dom. Hon ville ta mina inlägg, bilder och vänner, det nämnde hon. Som tur är har jag blockat hennes nummer(jag har också nytt nummer) och Facebook för LÄNGESEDAN. Senast för två dagar sedan kommenterade hon dock mitt foto på instgram - "vad du är översminkad". Snälla herregud. Det roliga är att jag inte följer henne tillbaka, jag bryr mig inte om henne överhuvudtaget.
 
Men jag tycker det ändå är intressant nu med detta hur långt det kan gå för bloggläsare att "stalka" en?
 
Mina kompisar fick tag i min mobil och läste alla elaka saker hon skrev och gick emot henne för kanske ett år sedan. Hon hade skrivit RIKTIGT elaka saker till mig. Jag som inte klarar av att vara elak svarade henne knappt, jag skrev bara sluta till henne, att hon sårade mig. Jag har blockat henne på instagram nu, jag har blockat hennes nummer och kik. Men hon kan fortfarande läsa min blogg? Rätt sjukt att detta har varit i över två år. Hon bor också flera mil härifrån om jag inte minns fel. Vi har heller inga gemensamma kompisar. Hon är faktiskt helt anonym egentligen för mig. Hon har fått tag i mig på alla olika sätt för att skriva elaka saker till mig är det sjukaste. Är det något fel på henne eller vad händer? Jag har ingen aning om hur denna människa kan ha hittat mig, eller vad som gör att hon har något emot mig. DET MEST PATETISKA är att hon FORTFARANDE läser min blogg osv. Om hon nu hatar mig så mycket, varför läser hon min blogg och försöker få tag i mig på minsta lilla sätt och som sagt följer mina spotify listor tom. Det är ju något med mig hon intresserar sig av, vad vet jag inte. 
- Detta var den ända konversationen jag hittade på min gamla mobil OCH jag vet att det var fel av mig att skriva att "alla tycker du är sjuk i huvudet" men denna konversationen var när hon var som värst. Det var då hon sökte upp mig överallt och tog kontakt med MINA vänner och skrev jätte hemska saker till mig -

Kommentarer
Postat av: anony,

USCH USCH fyfan vilken sjuk människa, du är värd bättre, du är hur jävla fin som helst och din blogg är sååå bra

2013-12-25 @ 18:40:22
Postat av: sofia

Kan inte du göra ett inlägg på vad du fick i julklapp ? :D

2013-12-25 @ 22:01:40
Postat av: Anna

FYFAN för vissa människor!!!!!!!! Hon är ju sjuk

2013-12-25 @ 22:42:36
Postat av: Miranda

Men herregud vad det finns för människor!! Strunta i henne, hon är ju sjuk!! Bästa bloggaren är du, så vacker!!!! <3

2013-12-25 @ 22:44:26
Postat av: Anony

Hemskt att det finns sådana personer, om det blir värre och så kan man ringa polisen samt ip blockera henna från bloggen tror jag. Fattar inte att sådana person orkar hålla på

2013-12-25 @ 23:28:18
Postat av: En annan linnea

Fyfan va sjukt!! Jag har kommenterat din blogg innan med namnet linnea, vill bara säga att det inte är jag som har skrivit massa dumt, fy för sånna människor!
Jag tycker iallafall att verkar vara världens underbaraste person, 1000 luftkramar till dig!

2013-12-26 @ 01:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0